in Books, Poradnik

„Mindfulness. Droga do kreatywności” – dr Danny Penman

at
mindfulness-droga-do-kreatywnosci-dr-danny-penman

Mojej przygody z medytacją ciąg dalszy. «Szczęśliwszy o 10%» Dana Harrisa zmotywował mnie do medytacji, ale wciąż nie mogę przekonać się do uważności. Czy książka dra Danny’ego Penmana mi w tym pomogła?

«Mindfulness. Droga do kreatywności» to czterotygodniowy trening, który ma na celu wprowadzić nas w temat medytacji i nauczyć uważności. Dr Penman opracował program, w którym tydzień po tygodniu poznajemy kolejne sposoby medytacji, mające na celu wyzwolenie naszej kreatywności. Choć program dotyczy czterech tygodni, medytację na jego podstawie można kontynuować dalej. Oprócz samego treningu, dr Penman zachęca nas również do walki z rutyną, poprzez propozycje wyzwalaczy z nawyku.

Po książce Dana Harrisa udało mi się zmotywować do wieczornych pięciominutowych medytacji. Mimo tak krótkiego czasu, nie łatwo jest siedzieć nieruchomo i próbować opanować natłok zalewających umysł myśli. Danny Penman zachęca do rozszerzenia medytacji do 10, a nawet 20 minut, w czym mają pomóc nagrania na dołączonej do książki płycie.

Muszę przyznać, że to kolejny świetny poradnik na temat medytacji i uważności wydany przez Samo sedno. Penman pisze nienachalnie i dokładnie wyjaśnia poszczególne rodzaje motywacji: jak zacząć, co robić, na czym się skupiać. Na razie jestem po lekturze książki, treningu jeszcze nie próbowałam, ale myślę, że skuszę się i na niego, kiedy będę miała więcej wolnego czasu. Skorzystałam za to z niektórych rad i wprowadziłam jej do własnej, amatorskiej medytacji.

Jeszcze jakiś czas temu sama nie byłam przekonana do tego tematu, ale nasilająca się nerwica zmusiła mnie do poszukania jakiegoś sposobu na jej opanowanie, a przynajmniej wyciszenie. I muszę przyznać, że niesamowicie się zaskoczyłam. Pierwsze sesje nie były łatwe, ale po każdej kolejnej czułam się coraz lepiej i lepiej. Dlatego gorąco zachęcam do spróbowania medytacji każdego. Myślę, że książka dra Penmana idealnie sprawdzi się jako lektura wprowadzająca w temat.

 

Werdykt: TO READ

*za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu Samo Sedno

 

«Mindfulness. Droga do kreatywności» to program czterotygodniowego treningu medytacji i uważności. Książka idealnie sprawdzi się dla osób początkujących, które nie wiedzą od czego zacząć. Dr Penman w przystępny sposób objaśnia różne rodzaje medytacji, na co zwracać uwagę oraz jak je wykonywać krok po kroku. Do książki dołączona jest płyta, która ma ułatwić nam pierwsze kroki i wprowadzenie medytacji i uważności do życia. Do medytacji nie potrzeba wiele a ma ogromne plusy, o czym przekonuje m.in. właśnie Penman i jego «Mindfulness. Droga do kreatywności».

Marth

Marth. Studentka bibliotekoznawstwa ze ścieżką edytorską, zakochana w książkach po uszy. Na dodatek kociara. Ten blog to miejsce, w którym może dzielić się swoją pasją.

  • Potrzebowałam jakichś 3 miesięcy, by medytacja przestała mnie męczyć, bym w końcu nie wierciła się i nie czekała aż minie to 10 minut, więc na pewno i u Ciebie będzie podobnie! Polecam gorąco wydłużenie tego czasu, bo faktyczne skutki będą lepsze, a przecież 5 minut nie zabierze Ci wiele z całego dnia, więc wcale nie potrzebujesz więcej wolnego – sama myślałam podobnie. Choć teraz moja medytacja wygląda inaczej – w poniedziałki i środy jest to relaksacja na zajęciach jogi, a w pozostałe dni po prostu kładę się na plecach tuż przed snem, usiłuję monitorować oddech, a w trakcie…zasypiam. To nie jest sednem medytacji, fakt, ale bardzo lubię ten sposób zasypiania 😌

    • Powoli wydłużam sobie ten czas. Czasem jest to 6 minut, a teraz zbliżam się do 8. Próbowałam z marszu wytrzymać 10 minut, ale moje myśli szybko zaczęły żyć własnym życiem i ich opanowanie było zbyt trudne. Ale jestem pewna, że za jakiś czas to 10 minut to będzie pikuś 🙂